Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Friday 18 February 2011

مدينة البيضاء تحت سيطرة المعارضة الليبية
Libya: Opposition Groups Claim They Control Several Cities 
17:35 GMT : قالت جماعتان ليبيتان في المنفى اليوم الجمعة: إن المحتجين المناهضين لحكومة الزعيم الليبي معمر القذافي سيطروا على مدينة البيضا شرقي ليبيا بعد أن انضم لهم بعض أفراد الشرطة المحلية.
واضاف جمعة الامامي من جماعة التضامن لحقوق الانسان الليبية: "البيضا في أيدي الشعب"، لكن الجماعتين اللتين تتخذان من سويسرا مقرا لهما قالتا في وقت لاحق: إن ميلشيات موالية للحكومة عززت من وجودها بسرعة وتشن هجوما لاستعادة السيطرة على البيضا، بينما يقاتل المحتجون بكل ما تطاله أيديهم من سلاح.
وقال فتحي الورفلي من اللجنة الليبية للحقيقة والعدالة: إن المدينة خرجت عن سيطرة نظام القذافي. ولم يتسن التحقق من الأنباء من مصدر مستقل.
متظاهرون في ليبيا يدمرون تمثال يرمز الى معمر القذافي و هو الكتاب الاخضر  في مدينة "تبرك" القريبية من الحدود المصرية.
Destruction: Anti-government demonstrators smash a monument of Libyan leader Moamer Kadhafi's Green book in Tobruk, near the border with Egypt
 "English : Anti-Gadhafi demonstrators have taken over several cities in eastern Libya but have suffered scores of deaths, according to exiled opposition groups in London, they have seized control of the eastern Libyan city of al Bayda" The Guardian reports.
"A Libyan website affiliated with one of longtime leader Moammar Gadhafi's sons said Friday that the national congress has halted its session indefinitely and indicated amid widespread unrest that it will take steps to reform the government when it reconvenes,"
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment