Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Friday 22 July 2011

وزارة الخارجية المغربية تنفي تقديم الأميرة للا سلمى عقد ألماس الى تزيبي ليفني
Morocco denies princess gave a gold and diamond necklace to Israel’s Tzipi Livni
مشاهير123- و بعد ثلاثة أيام مننشر الخبر , نفت وزارة الشؤون الخارجية والتعاون المغربية ، في بلاغ لها ، نفيا قاطعا الخبر الذي بثه أحد المواقع الإلكترونية الإسرائيلية وتناقلته بعض الصحف، والذي يفيد أن صاحبة السمو الملكي الأميرة للا سلمى قد تكون قدمت هدية لوزيرة الشؤون الخارجية الإسرائيلية السابقة تزيبي ليفني.
وكانت صحيفة "معاريف" الإسرائيلية قد أفادت أن الهدية سلمت إلى ليفني رئيسة حزب "كاديما" أثناء قيامها بزيارة إلى المغرب عام 2009، مشيرة إلى أن هذا العقد لا يقدر بثمن.
وأشارت الصحيفة العبرية إلى أن ليفني كانت قد شاركت بندوة نظمها معهد "أماديوس"، الذي يديره "إبراهيم الفاسي الفهري" نجل وزير الخارجية المغربي بمدينة طنجة في شهر نوفمبر 2009، لافتة إلى أن هذه المشاركة قوبلت باحتجاج واسع من قبل المجتمع المدني المغربي فى حينها، وتزامنت مع صدور مذكرة بحث من محكمة بريطانية ضد ليفني بتهمة ارتكاب جرائم حرب في قطاع غزة، وهو ما حال دون توجه المسئولة الإسرائيلية إلى لندن. وكتبت بعض الصحف المغربية آنذاك أن ليفني مددت زيارتها إلى المغرب وانتقلت سراً إلى الدار البيضاء ومراكش.
English: Machahir123--Morocco’s foreign ministry has “categorically” denied media reports that Princess Lalla Salma, wife of King Mohammed VI, ever “gave a gift” to Israeli former Foreign Minister Tzipi Livni.
The report was carried out by various Moroccan news Websites citing the Israeli daily newspapers Maariv, which said the Moroccan princess had gifted Israeli politician and head of the Kadima party a gold and diamond necklace of great value during a secret trip Ms. Livni allegedly made to Rabat in 2009.
The reports added that Ms. Livni had kept the gift in a museum reserved by the Kadima party for gifts given by heads of states and celebrities to Israeli politicians.
Media sources in Morocco said it was possible that Ms. Livni received the necklace from some members of the Jewish community in Morocco. In 2009, Serge Berdigo, president of the Moroccan Jewish community offered Ms. Livni a number of gifts, including paintings, rugs and books.

No comments:

Post a Comment