Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Tuesday 1 March 2011

الوضع على الحدود الليبية التونسية يدخل مرحلة الأزمة
Tunisia and Egypt Struggle With Refugee Exodus From Libya
مشاهير123 - دخل الوضع على الحدود الليبية التونسية مرحلة الأزمة، كما أفادت وكالة "فرانس برس" استنادا إلى المتحدثة باسم المفوضية العليا لشؤون اللاجئين بمنظمة الأمم المتحدة ميليسا فليمينغ.
وقالت فليمنيغ: "أفادت فرقنا على الحدود الليبية التونسية صباح اليوم أن الوضع بلغ مرحلة الأزمة".
وتشير البيانات الصادرة عن السلطات التونسية إلى أن ما يتراوح بين 70 و75 ألف شخص عبروا الحدود منذ العشرين من فبراير الماضي، هاربين من أعمال الشغب والقمع.
وأضافت فليمينغ أن "نحو 14 ألف شخص عبروا الحدود اليوم الاثنين"، مرجحة أن يعبرها 10 - 15 ألف شخص اليوم.
وتجتاح المظاهرات المناهضة القذافي الذي يتولى زمام السلطة في البلاد منذ 42 عاما، ليبيا منذ الخامس عشر من فبراير الماضي. وتقول المنظمات الدولية إن السلطات تقمع المظاهرات بقسوة. وأسفرت الاشتباكات بين المحتجين من ناحية وقوات الأمن والمرتزقة من ناحية أخرى عن مقتل نحو ألفي شخص وإصابة نحو أربعة آلاف آخرين بجروح. وتقوم الدول الأجنبية بإجلاء رعاياها من ليبيا.
وضع كارثي على الحدود الليبية التونسية
A catastrophic situation, on the Libyan-Tunisian border
English : Machahir123- Tunisia and Egypt Struggle With Refugee Exodus From Libya
Refugees pushed and scrambled to escape Libya’s turmoil on Tuesday and Tunisian border guards fired in the air to control them. The United Nations refugee agency said more than 140,000 people had fled to neighboring countries in recent days and thousands more were on the move.
News reports and witnesses said the Tunisian guards opened fire repeatedly when the crush of refugees seeking to enter Tunisia through a narrow gate in a concrete wall threatened to slip out of control.
In the no-man’s-land between the Libyan and Tunisian border posts, some refugees tried to clamber over a wall and threw their bags possessions on ahead of them, news reports said, and border guards responded by beating them back with sticks. Some people were reported to have fainted in the crush.
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment