Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Tuesday 19 April 2011

بالفيديو -  مقتل تلميذ وتلميذة في مدرسة ببلدة السند بولاية قفصة في تونس
Video - Two students killed in Tunisia school clashes
مشاهير123 - قالت وزارة الداخلية التونسية يوم الثلاثاء ان تلميذا وتلميذة لقيا حتفهما واصيب ما يزيد على 40 اخرين في اشتباك بين مئات التلاميذ من قبائل متنافسة في مدرسة بوسط تونس.
وشارك المئات من التلاميذ في المعركة التي استخدموا فيها الاسلحة البيضاء والحجارة في بلدة السند التابعة لولاية قفصة التي تبعد نحو 350 كيلو مترا عن العاصمة. وقالت الوزارة ان فصولا بالمدرسة تعرضت للتخريب واضرمت النار في سيارة.

واضافت الوزارة في بيان ان تلميذا توفي متأثرا بجروح من طعنات فيما قتلت تلميذة سحقا وسط الزحام بعدما نشبت المعركة بين تلاميذ ينتمون لقبائل متنافسة.
وقالت الوزارة ان 43 شخصا اصيبوا نقل عشرة منهم لمستشفى محلي.
Video From The School in Sened Town in The region of Gafsa
English: Machahir123 - A boy and a girl died and more than 40 students were hurt in fighting between hundreds of school children from rival tribes at a school in central Tunisia.

Hundreds of students took part in the fight in which pupils used knives and threw stones in the town of Sened in the region of Gafsa, some 350 km (217 miles) from the capital Tunis. It said classrooms were vandalised and a vehicle was torched.

The ministry said in a statement that a boy died of stab wounds and a girl was crushed in the crowd after the fight erupted between students from rival tribes. It said 43 people were injured, of whom 10 were taken to a local hospital.

It said a curfew had been imposed and schools in Sened would remain shut. 
 قذائف مورتر تابعة للقذافي تسقط في الاراضي التونسية
Libya mortar shells land in Tunisia
مشاهير123 - قالت وكالة الانباء التونسية نقلا عن وزارة الدفاع ان أربع قذائف مورتر اطلقت من ليبيا سقطت في تونس يوم الاثنين.
وتقاتل القوات الموالية للزعيم الليبي معمر القذافي المعارضين في الاقليم الغربي النائي على الحدود مع تونس ويقول مقيمون ان الاف الاشخاص تدفقوا عبر الحدود في الاسبوع الماضي هربا من اعمال العنف.
وقالت الوكالة ان القذائف سقطت في منطقة معزولة قرب بلدة دهيبة في جنوب تونس. واضافت انه لم يصب أحد بأذى.
 English: Machahir123 - Four mortar shells fired from Libya fell across the border into Tunisia on Monday, Tunisian state news agency TAP said on Tuesday, quoting the Defence Ministry.
Forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi are fighting rebels in the remote western region bordering Tunisia, residents say, and thousands of people have poured across the border over the last week fleeing the violence.

TAP said the shells fell in an isolated area near the town of Dehiba in southern Tunisia. No one was wounded, it added.

شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here