Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Saturday 26 February 2011

احتمالات نهاية القذافي ستكون : الانتحار.. القتل.. أو الاختفاء
 Psychologist : Three scenarios for end of Gaddafi
The end of  Gaddafi Will be  : suicide .. Murder .. Or disappearance
20:55 GMT - مشاهير123 - قال  الخبير الكويتي في تحليل الشخصيات عبدالرحمن القريشي، السبت 26-2-2011، حدوث ثلاثة سيناريوهات من شأن أحدها أن يضع حداً لحياة الرئيس الليبي معمر القذافي.
وقال القريشي ، إن السيناريو الأول هو الانتحار، موضحاً أن المقصود بالانتحار "هو عندما يتجاوز الشخص مرحلة الدفاع عن ذاته إلى المرحلة التي لا يستطيع فيها صد أي شي عن نفسه، حينها يصل إلى مرحلة ينهار فيها إنهياراً كاملاً، ويشعر بالفعل أنه وحيد، وأن كل الهالة المحيطة بشخصيته أصبحت غير موجودة وغير حقيقة، وهذه ستكون مؤلمة له".
أما الثاني، "فهو أن يقتل وهو يحارب، ولو اقتضى الأمر إلى الوصول إلى قصره، عندها إذا وصلت الأمور لاقتحام القصر قد يترك أول شخص يدخل عليه كي يقتله".
والثالث، وهو سيناريو مستبعد حتى الآن، هو اختفاء القذافي، "ولذلك أنا لا أرجح أن تكون هناك محاكمه للقذافي، لأنه لن يكون موجود حين هزيمته، لأن هذا النوع من الشخصيات يستحيل عليها أن يكون موجودة لحظه هزيمتها، لذلك إما ان يُقتل، أو يقتل نفسه، أو أن يختفي عن الأنظار بشكل قوي جداً"، حسب القرشي.
أطباء نفسانيون : معمر القذافي مريض نفسيا
English : Machahir123 - Colonel Muammar Gaddafi will either commit suicide, be killed in battle, or disappear, Kuwaiti expert in personality analysis Abdel Rahman al-Qurashi said in an interview .
Qurashi said the third option is unlikely and that Gaddafi would not accept to face justice if he steps down.
Qurashi said Gaddafi "has a need for uniqueness, a need to be a unique personality" and added that Gaddafi’s whole life as a leader is based on this psychological need.
He also said that the "Popular Committees" system of rule in Libya was designed to serve Gaddafi's ambitions. No such system ever existed in the world and Gaddafi was able to play with sociopolitical jargon in order to create a unique system, Qurashi added.
The tent, or rather the system of “Popular Committees," of Colonel MGaddafi, the self-proclaimed "King of Kings" and former "Leader of the Libyan Revolution" is swaying in the storm of a nationwide popular revolt unseen in the country in decades.
Gaddafi's often preposterous and eccentric claims during his four-decade idiosyncratic rule brought him to the international public limelight, sometimes as an anti-imperialist, anti-West rebel and as simply a peculiar leader in other times.
Gaddafi said he is not a president in order to step down and insisted to fight to the “last drop” of his blood for a “moral role” he claimed to be playing in the country since 1977 when, according to him, he and the free officers “surrendered the power to the people.”
Even more, the former pariah vowed to kill everyone who opposes him, saying, “Those who don't love me do not deserve to live, it will be hell for them.”
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
القذافي‭ ‬مختبئ‭ ‬في‭ ‬قلعة‭ ‬محصنة‭ ‬ضد‭ ‬الأسلحة‭ ‬النووية
Gaddafi is hiding in Castle fortified against nuclear weapons
20:05 GMT -مشاهير123-  كتبت صحيفة الشروق الجزائرية: " قال الإعلامي المعارض محمود شمام إن القذافي سينتهي لكن النهاية ستكون درامية من خلال حمام دم، وأشار إلى أن القذافي يتواجد حاليا في قصر وقلعة العزيزية، وهي مدينة كاملة محصنة حتى ضد الأسلحة النووية ومجهزة بأحدث ما توصلت إليه التكنولوجيا، ويمكنه الصمود فيها لأكثر‭ ‬من‭ ‬سنة‭ ‬ولا‭ ‬يمكن‭ ‬لأي‭ ‬شخص‭ ‬دخولها‭ ‬حتى‭ ‬الجيش‭ ‬نفسه."
English : Machahir123Algerian Newspaper Chourouk : "Mahmoud melon said that Gaddafi will end but the end will be dramatic during the bloodbath, and pointed out that Gaddafi is currently located in the palace and castle Aziziyah, a city full fortified against nuclear weapons and equipped with state of the art technology, and can withstand for several years and even the
army  can't have an access to it‭‬ ‭. "
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
 مقابلة سيف الاسلام القذافي مع قناة العربية
Saif al-Islam Gaddafi interview with Al Arabiya
18:26 GMT - مشاهير123 -
سيف الإسلام القذافي في مقابلة خاصّة مع قناة العربية : بتبثّ العربية قبل قليل مقابلة خاصّة مع سيف الإسلام القذافي ابن معمر القذافي و اهم ما تحدث عنه هو : 
سيف الاسلام القذافي : الاضطرابات التي تشهدها ليبيا تجعل جميع الخيارات مفتوحة بما في ذلك نشوب حرب أهلية وتدخل أجنبي.
سيف الإسلام للعربية : هناك مؤامرة ضد الليبين وضد العرب.
 سيف الإسلام للعربية : بعض الإخوة العرب يستخدمون مشايخ للتحريض على ليبيا .
سيف الاسلام القذافي: كل الخيارات مفتوحة ومنها الحرب الاهلية.
سيف الاسلام القذافي: الحديث عن وجود معسكرات لتدريب مرتزقة مضحك.
سيف الاسلام القذافي: المعلومات الخاطئة دفعت بعدد من المسؤولين والسفراء إلى تقديم استقالاتهم.
سيف الاسلام القذافي: قذاف الدم في مهمة رسمية ولم يهرب كما روجت بعض القنوات.
ملاحظة : بدا لي أن سيف الإسلام كان مختلفا اليوم في لقاء العربية. لم تكن نبرته نبرة تهديد، لم يكن متعجرفا بقدر ما كان في أول خطاب له  يبدو انه رضخ لامر الواقع بعد استقالة العديد من سفراء ليبيا.
Saif Al Islam Gaddafi on Al Arabiya
English : Machahir123- The important things which Saif Al-Islam said in the interview with
 Al Arabiya channel are:
Saif Al-Islam : Libyans are now armed people (meaning they will defend Libya
Saif Al-Islam: There are a big conspiracy being made against Libyans and Arabs
Saif Al-Islam: we did not order opening fire on protesters in Benghazi. It is just that our soldiers not trained Saif al-Islam says Libya unrest opens all options including civil warto deal with riots properly
Saif Al Islam: I tell these people you will go to hell
Saif Al Islam: The Interior Minister was Kidnapped, he was forced to read the statement on TV, Baltagiya kidnapped him
Saif Al-Islam: we did not order opening fire on protesters in Benghazi
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
شهود ليبين : أنصار القذافي يحملون السلاح في الشوارع
Libyans: Gadhafi's civilian backers being armed
15:59 GMT - مشاهير123 - هدد الزعيم الليبي معمر القذافي بتسليح القبائل في وجه الاحتجاجات الرامية إلى إسقاط نظامه الذي تداعت هياكله نتيجة تواصل استقالات كبار المسؤولين في الداخل والخارج وسقوط المدن والمرافئ النفطية في أيدي المحتجين فهاهو اليوم ينفذ تهديديه فقد قام باعطاء السلاح لجميع انصاره في طرابلس التي اصبحت الوحيدة في قبضة يده.
وبعد يوم طويل من القمع الدموي من قبل القوات الموالية له لمئات المتظاهرين في شوارع وأحياء العاصمة, ظهر القذافي, مساء أمس, على سطح منزل ليخاطب مؤيديه الذين اجتمعوا في الساحة الخضراء, حيث دعاهم إلى حماية ليبيا وأصولها النفطية, متعهداً القتال وخوض المعارك مع المحتجين المعارضين لنظامه وإلحاق الهزيمة بهم وقتلهم.
وهدد بأنه سيفتح مخازن الأسلحة عند اللزوم لتسليح كل الشعب وكل القبائل لسحق "العدو", في مؤشر على استعداده لإشعال حرب أهلية ربما تستمر سنوات طويلة, بهدف الحفاظ على السلطة.
وبعد أن كرر حديثه عن المجد والثورة والجماهير, أكد القذافي أن الشعب الليبي "يحبه", وطلب من مؤيديه أن يغنوا ويرقصوا ويستمتعوا بأوقاتهم ويرفعوا الرايات المؤيدة له في الشوارع والساحات, داعياً العالم إلى مشاهدة ما وصفه ب¯"حقيقة الشعب الليبي". وقال شهود عيان بأن المواطنين انصار القذافي مسلحين.
English : Machahir123 -The embattled regime of Moammar Gadhafi is arming civilian supporters to set up checkpoints and roving patrols around the Libyan capital to control movement and quash dissent, residents said Saturday
In Tripoli, most residents stayed in their homes Saturday, terrified of bands of armed men running checkpoints and patrolling the city.
A 40-year-old business owner said he had seen Gadhafi supporters enter one of the regime's Revolutionary Committee headquarters Saturday and leave with arms. He said the regime is offering a car and money to any supporters bringing three people with them to join the effort.
"Someone from the old revolutionary committees will go with them so they'll be four," the witness said when reached by telephone from Cairo. "They'll arm them to drive around the city and terrorize people.".

شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
فيديو - الجزيرة تعرض كتبا السحر والشعودة من قصر القذافي بالبيضاء
 Video - Aljazeera  offers books of magic and sorcery in Gaddafi's Palace in El Baida
13:20 GMT - مشاهير123 - عرضت قناة الجزيرة الاخبارية القطرية صور  للكتب التي عثر عليها في قصر القذافي الذي تم خرقه من طرف المتظاهرين في البيضاء معظمها عن السحر واليهودية والتلمود وتناسخ الأرواح في غرفة نوم القذافي. وقد  قال مصدر ليبي ان القذافي يتواجد في قصر و قعلة العزيزية وهي مدينة محصنة ويمكنة الصمود لمدة سنة حتى الجيش لا يستطيع.
Video Wich show this
 
 English : Machahir123 - Aljazeera | | Libya : protesters discoverd many books of magic and sorcery in one of Gaddafi's palaces seized by protesters in El Baida city. 
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
برلسكوني: يبدو أن القذافي لم يعد يسيطر على الوضع في ليبيا
 Berlusconi : Libya's Gaddafi  no longer in control
12:25 GMT - مشاهير123 - صرح رئيس الوزراء الإيطالي  سيلفيو برلسكوني (المشهور بفضائحه) خلال تجمع سياسي السبت 26-2-2011 في روما "يبدو أن (الزعيم الليبي معمر) القذافي لم يعد يسيطر على الوضع في ليبيا". و هذا ما اكدته وكالة الانباء الفرنسية ( ا ف ب ) من جانب آخر، و قّع الرئيس الأمريكي باراك أوباما قراراً بفرض عقوبات على ليبيا، في حين كُشف النقاب عن مشروع قرار دولي بعقوبات من الأمم المتحدة يدعو إلى إحالة العنف في ليبيا إلى المحكمة الجنائية الدولية في لاهاي.
وقبل ذلك هاجم المندوب الليبي عبدالرحمن شلقم الزعيم الليبي معمر القذافي، مستغرباً إصراره على قتل أبناء شعبه. وجاء موقف شلقم المفاجئ بُعَيْد تهديد القذافي بأنه سيفتح مخازن الأسلحة للقبائل لتحويل ليبيا إلى جمر.

وحول قرار الرئيس الأمريكي باراك أوباما فرض عقوبات على ليبيا، فقد أرجع ذلك إلى ما وصفه بـ"قمع عنيف للانتفاضة الشعبية" التي تشهدها البلاد، وبناء عليه وقّع أوباما على أمر تنفيذي بحجب الممتلكات والتحويلات التي لها صلة بليبيا.
English : Machahir123 -Muammar Gaddafi does not seem to be in control of Libya anymore, Italian Prime Minister Silvio Berlusconi, Gaddafi's strongest European ally, said on Saturday.
"It appears that, effectively, Gaddafi no longer controls the situation in Libya," Berlusconi told a political meeting in Rome.
AFP said : Berlusconi: "It seems that effectively Gaddafi no longer controls the situation in Libya.
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
واشنطن بوست: معمر القذافي يتشبث بالسلطة 
The Washington Post: Muammar Gaddafi clinging to power
11:20 GMT - مشاهير123- كتبت  صحيفة ''واشنطن بوست'' الأمريكية اليوم السبت أن الزعيم الليبى معمر القذافي بدأ في الأيام القليلة الماضية كالمسيطر على الوضع والممسك بزمام الأمور في المنطقة التي يتحصن بها -على الأقل في الوقت الحالي - عندما دعا أنصاره إلى التسلح والرقص والغناء والاستعداد للقتال..غير أن بعض التقارير تشير إلى أن نظام القذافي الذي تولى الحكم منذ 41 عاما بدأ يتلاشى ويتقلص .
وأضافت:''أن بعض التقارير تشير إلى أن نظام القذافى فقد السيطرة على أكثر من ضاحية مهمة تعتبر من مداخل طرابلس، بالإضافة إلى العديد من المدن الأخرى بما في ذلك مدينة الزاوية التي تبعد نحو 20 كيلومترا غربي العاصمة الليبية'' .
English : Machahir123 -Washingtonpost write Today 26/20/2011: " It appeared that the regime had retained control, for now, of its major remaining stronghold. After the clashes, a defiant Gaddafi urged thousands of his supporters at a rally in the heart of the city to take up arms on his behalf.
Yet even as the Libyan leader spoke, his 41-year grip on power seemed to loosen further. There were reports that rebels had gained control of at least one key suburb of Tripoli, and several other towns, including heavily contested Zawiya, 20 miles west of the capital, were said to have fallen to the opposition.
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
فيديو - قنص الشباب في مدينة تاجوراء بليبيا 
 Video - Snipe young people in Tajura, Libya
10:45 GMT - مشاهير 123- ذكر شهود عيان في المظاهرة السلمية التي انطلقت من مدينة تاجوراء البارحة الجمعة 25/02/2011  بعد ساعة تقريبا من صلاة الجمعة أنهم لم يرو أي من من الكتائب الأمنية وأنما كان هناك قناصون محترفون يتمركزون فوق أسطح المباني تحديدا فوق "مركز الحايس" بطرابلس وكانوا يوجهون طلقات موجهة مباشرة للرأس وقد ذكروا أيضا سقوط خمسة شهداء في نفس المكان.
English : Machahir123 -Witnesses said :  In the peaceful demonstration, which was launched yesterday , Friday, 25/02/2011 from "Tajoura city"  about an hour after Friday prayers, they did not see any of the battalions of security, but there was a professional snipers stationed on rooftops, particularly above the "Hayes Center" in Tripoli and They Shots directly to the head of the protesters . They said five people killed just in the evening of yesterday and this is the video which show what wa write here. 
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here
من يرغب في شراء أو استئجار فيلا سيف الإسلام القذافي بلندن
No one in London wanted to buy a villa of Saif al-Islam Gaddafi
09:59 GMT - مشاهير123 - يملك ابن معمر القذافي سيف الاسلام فيلا في شارع "ونينغتون كلوز" بمنطقة "هامستد غاردن" الراقية في لندن، فيلا اشتراها سيف الإسلام معمر القذافي منذ سنتين ووضعها منذ عام تقريباً للإيجار أو للبيع، إلا أن أحداً لم يتقدم لشرائها بالمبلغ المطلوب، وهو 10 ملايين و950 ألف استرليني، أي تقريباً 18 مليون دولار.
فجأة، ومنذ أقل من شهر تقريباً، طلب سيف الإسلام من الشركة التي كلفها بالبيع أو الإيجار إيقاف عرض الفيلا للبيع، ربما لأنه رغب في أن تظل من أملاكه ليقيم فيها إذا ما غادر ليبيا تحت وطأة الظروف الدموية الضاغطة عليه، لكنه أبقاها معروضة للإيجار بمبلغ 9750 جنيه استرليني بالأسبوع، أي تقريباً 65 ألف دولار شهرياً، أي ما يكفي لعيش أكثر من 79 عائلة ليبية شهرياً.

Exclusive Machahir123
English : Machahir123-  Muammar Gaddafi's son , Saif al-Islam, have a villa in "Nington Clausthe" Street " " in "Hempstead Garden" high-end in London, Villa bought by Saif al-Islam  Gaddafi for two years and put almost a year for rent or for sale, but nobody has come forward to purchase the required amount, of 10 million And 950 thousand pounds, nearly $ 18 million.
Suddenly, since less than a month ago, asked Saif al-Islam from the company that commissioned the sale or lease turn off the display villa for sale, perhaps because he wanted to remain of his property to a resident if he left  Libya under the circumstances which pressure him, but he kept it offered for rent at $ 9750 £ per week, almost 65 thousand dollars a month,It's enough to live more than 79 family Libyan month.
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here