Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Saturday 4 June 2011

حصريا - علي عبد الله صالح يحتاج لاجراء الى عملية تجميل لوجهه
Exclusive - Saleh needs a Cosmic Surgery for his face
مشاهير123 - أعلن مصدر حكومي سعودي انه من المتوقع وصول الرئيس اليمني علي عبدالله صالح الي السعودية ليلة اليوم السبت لعلاج جروح في رأسه و وجهه و رقبته.وذلك بعد اصابته امس في قصف بالمسجد الذي كان يصلي به ، في حين تؤكد مصادر ان هناك طائرة طبية سعودية في صنعاء علي جهوزية لنقله للعلاج دون تأكيد ذهابه بعد .
في حين صرح مسئول بالحزب الحاكم اليمني ان هناك اطباء تجميل في صنعاء لمعالجة صالح .

English: Machahir123 Yemen president Ali Saleh needs a Cosmic Surgery for his face and his neck because of his hard injuries official told Machahir123.
Yemen’s embattled President Ali Abdullah Saleh on Saturday night accepted an offer of medical treatment in Saudi Arabia for wounds from a rebel rocket attack but had not yet left his capital, according to officials.
عاجل - مصدر سعودي يعلن أن الرئيس اليمني علي عبد الله صالح سيعالج من اصابات في الرقبة والصدر في مدينة الرياض
Breaking: Saudi goverment source says Yemeni's Saleh to receive treatment for neck and chest wounds in Riyadh
مشاهير123 - قالت مصادر للجزيرة أن الرئيس اليمني علي عبد الله صالح توجه إلى السعودية لتلقي العلاج بعد إصابته في قصف بقصره الجمعة. وفي الأثناء أعلن عن وساطة سعودية من أجل هدنة بين القبائل والقوات الموالية للرئيس اليمني.
وذكرت مصادر للجزيرة أن الرئيس اليمني علي عبد الله صالح قد نقل إلى السعودية لتلقي العلاج من إصابات قالت بي بي سي إن من بينها شظية قرب القلب وحروقا بالصدر والوجه.
وقال مراسل الجزيرة في الرياض ماجد الحجيلان إن نبأ توجه الرئيس إلى السعودية مؤكد وأنه من أجل العلاج، ومن المتوقع أن يصل إلى الرياض إن لم يكن وصل بالفعل.
وأشار المراسل إلى أن السعودية أعلنت وساطتها من أجل التوصل إلى هدنة في اليمن بين زعماء القبائل والقوات الموالية للرئيس اليمني.
وقال المراسل إن ذلك جاء بعد مكالمة بين الملك السعودي عبد الله بن عبد العزيز وعبد ربه منصور هادي -نائب الرئيس اليمني- الجمعة بعد إصابة صالح.
وقد أعلن الشيخ صادق الأحمر شيخ قبيلة حاشد، استمرار التزامه بوقف إطلاق النار بناءً على وساطه يقودها الملك السعودي وولي عهده رغم القصف المتكرر من قوات صالح على منزله ومنازل إخوانه.
House of Yemeni president
English: Machahir123 - Yemen’s President Abdullah Saleh will head to Saudi Arabia for treatment, the country’s Deputy Information Minister Abdu Al Janadi said on Saturday.
A Saudi government source confirmed that President Saleh will be leaving for the kingdom for treatment on Saturday, adding that the embattled president will receive treatment for neck and chest wounds.
Previously, media reports suggested that Mr. Saleh had left Yemen for Saudi Arabia to seek treatment, but a Saudi official denied the rumors and said that Mr. Saleh had no intention of leaving.
Asked about President Saleh’s final decision on the Gulf-brokered deal which guarantees his immunity if he to step down, Mr. Janadi said that the president mulling the deal is not possible for the time being due his situation.
In the same time a Saudi source said on Saturday that the kingdom has brokered a fresh truce between a powerful Yemini tribal federation and forces loyal to President Saleh.
أحد أبناء العاهل السعودي ينفي دخول صالح الى الاراضي السعودية للعلاج
 Saudi sources deny that Saleh has left for Saudi Arabia
مشاهير123 - قال أحد ابناء الاسرة الحاكمة في السعودية يوم السبت ان الرئيس اليمني علي عبد الله صالح لم يغادر اليمن متجها الى المملكة العربية السعودية بعد أن أشار تقرير اعلامي الى أنباء تفيد بتوجهه الى المملكة للعلاج.
وأجاب ردا على سؤال ما اذا كان صالح موجودا في السعودية بالنفي.
وأضاف طالبا عدم نشر اسمه أن صالح ما زال في اليمن وليست لديه نية لمغادرة البلاد و هو موجد في القصر الرئاسي بالعاصمة اليمنية صنعاء مند بدا الاحتجاجات الشعبية في اليمن.
و قال المصدر بأن  الرئيس اليمني قد اصيب بشظية بالقرب من قلبه و حروق من الدرجة الثانية على مستوى الوجه والصدر .
English: Machahir123- Mr Saleh had some shrapnel near his heart and second-degree burns on his chest and face, sources
Yemeni President Ali Abdullah Saleh has not left Yemen for Saudi Arabia, a source close to the Saudi royal family said on Saturday, after a media report that the embattled leader had sought treatment in the kingdom.

When asked whether Saleh was in Saudi Arabia, the source said: "No." He spoke on condition of anonymity.

He added that Saleh was still in Yemen and "he has no intention of leaving."