Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Sunday 11 September 2011

مقتل بريطاني وخطف آخر قرب جزيرة لامو شمال كينيا

 رجل مسلح يقتل بريطاني و يختطف زوجته قرب جزيرة شمال كينيا
Armed attackers kill British man and kidnap his wife from beach resort in northern Kenya
مشاهير123- قتل بريطاني وخطف اخر في منتجع سياحي قرب لامو في كينيا على مقربة من الحدود مع الصومال، وفق ما اعلنت الاحد وزارة الخارجية البريطانية. 
وقال ناطق باسم الخارجية البريطانية "يمكنني ان اؤكد ان مواطنين بريطانيين تعرضا لهجوم في منتجع سياحي بشمال لامو قرب الحدود بين كينيا والصومال". واضاف: "قتل احدهم وخطف الاخر". 
ويشكل ارخبيل لامو ومحيطه حول خليج ماندا احدى الوجهات السياحية الفخمة في كينيا. ورغم انه يقع على بعد حوالى خمسين كلم جنوب الحدود مع الصومال، فان هذا الموقع لم يشهد حتى الان اي هجوم على غرار الذي اعلنته الخارجية البريطانية. 
ويسيطر المتمردون الشباب على القسم الاكبر من جنوب الصومال فيما يشهد شمال كينيا وضعا امنيا غير مستقر بسبب قربه من الصومال، اضافة الى نقص في البنية التحتية وعدد غير كاف من قوات الشرطة للسيطرة على مساحات واسعة شبه صحراوية. 
BRITON KILLED, WIFE KIDNAPPED
English: Machahir123- - Armed men have killed a British man and kidnapped his wife from a beach resort in northern Kenya, near the country's border with Somalia, a Nairobi-based diplomat said.
The Foreign Office confirmed that two British citizens were attacked near Kenya's border with Somalia and that one was killed, but declined to comment further.
The diplomat said attackers broke into their accommodation overnight on Saturday, at the Kiwayu Safari Village resort about 30 miles north of the island resort of Lamu. He declined to give further details.
He spoke on condition of anonymity because he is not authorised to speak to the press.
A Kenyan police spokesman, Eric Kiraithe, declined to give details but said police had launched a search and rescue operation. There was no answer from the resort, which consists of 18 luxury cottages spread along a private beach.

الأمريكيون يحيون الذكرى العاشرة لهجمات 11 سبتمبر

 حالة تأهب في الولايات المتحدة الأمريكية يوم ذكرى أحذاث سبتمبر
Americans on Sunday remembered the horror of Sept. 11, 2001
مشاهير123- يحيي الأمريكيون اليوم الأحد ذكرى هجمات 11 سبتمبر 2011 ونحو ثلاثة آلاف شخصوا قضوا نحبهم في هجمات بطائرات مخطوفة فيما تعمل السلطات على ضمان ان تمر الذكرى السنوية العاشرة بسلام.
وأعلنت حالة التأهب القصوى بين السلطات المكلفة بإنفاذ القانون في نيويورك وواشنطن لمواجهة ما وصف بتهديد "حقيقي ولكنه غير مؤكد" بمؤامرة لتنظيم القاعدة لشن هجوم جديد على الولايات المتحدة بعد عشرة أعوام من انهيار برجي مركز التجارة العالمي. وشددت إجراءات الأمن لاسيما في مانهاتن حيث قامت الشرطة بتفتيش السيارات في شوارع المدينة إلى جانب الجسور والإنفاق المؤدية إلى المدينة.
ومن المقرر أن يشارك الرئيس الأمريكي باراك أوباما والرئيس الأمريكي السابق جورج بوش الذي كان رئيسا للبلاد إبان الهجمات في إحياء الذكرى في موقع مركز التجارة العالمي في نيويورك. وسينضمان لأسر الضحايا للاستماع لتلاوة أسماء من قتلوا في الهجمات وستدق الأجراس في أرجاء المدينة.
وقال أوباما في كلمته الأسبوعية التي تبث في الراديو وعلى الانترنت "بفضل الجهود المتواصلة لأفراد جيشنا ومخابراتنا ومسؤولي إنفاذ القانون والأمن الداخلي يجب ألا يكون هناك شك في أن أمريكا اليوم أقوى وأن تنظيم القاعدة في طريقه للهزيمة".
U.S MARKS TEN YEARS SINCE 9/11
English: Machahir123-- Americans on Sunday remembered the horror of Sept. 11, 2001, and the nearly 3,000 people who died in the hijacked plane attacks as authorities worked to ensure the emotional 10th anniversary was peaceful.
Law enforcement authorities in New York and Washington were on high alert against what was described as a "credible but unconfirmed" threat of an al Qaeda plot to attack the United States again a decade after the toppling of the World Trade Center's twin towers by hijacked airliners.
Security was especially tight in Manhattan, where police set up vehicle checks on city streets as well as bridges and tunnels coming into the city.
President Barack Obama and former President George W. Bush, who was president at the time of the attacks, were scheduled to be among the dignitaries at the Ground Zero site in New York.
They were set to join victims' families to hear the reading of the names of those who died on Sept. 11. Bells will toll across the city.

السويد تعتقل 4 أشخاص يشتبهون بالتخطيط لاعمال ارهابية

 إعتقال 4 أشخاص في السويد بتهمة التخطيط لاعمال إرهابية
Swedish Security Police Arrest 4 Terror Suspects
مشاهير123- أعلنت السويد الأحد، إلقاء القبض على أربعة أشخاص بشبهة التخطيط لهجمات إرهابية، في حادث تزامن مع حلول الذكرى العاشرة لهجمات 11/9 على الولايات المتحدة، ومرور نحو تسعة أشهر على أول هجوم انتحاري تشهده الدولة الاسكندنافية في ديسمبر/ كانون الأول الماضي. 
وأوضح متحدث رسمي باسم "الخدمات الأمنية" في السويد، رفض كشف هويته، إن عناصر من القوات الخاصة "سوات" اعتقلت الأربعة في مدينة "غوثنبيرغ"، وهي المدينة ذاتها التي شهدت أول هجوم انتحاري يستهدف الدولة الاسكندنافية أدى لإصابة شخصين، أواخر العام الماضي. 
وأشارت تحقيقات سويدية حول الهجوم إلى أن الانتحاري، تيمور عبدالوهاب، سقط ضحية عمليته إذ كان في طريقه إلى منطقة مزدحمة ليفجر نفسها فيها، لكن القنبلة التي كانت بحوزته انفجرت قبل الأوان، وإلى أنه أرسل تحذيرات عبر هاتفه المحمول إلى وكالة الأنباء السويدية. 
وحينها، كشف تقرير لأجهزة الاستخبارات السويدية أن السلطات بات لديها علم بوجود قرابة 200 شخص من المسلمين الذين يتبنون "أفكاراً متطرفة" على أراضيها. 
ولفت التقرير إلى أن هؤلاء الشبان كلهم ممن "يؤيدون اللجوء إلى العنف"، لكنهم لم يحاولوا نشر أفكارهم، إذ ظلت أعدادهم محدودة طوال السنوات الماضية.
SWEDEN ON ALERTS
English: Machahir123-- Four people have been arrested in Sweden's second largest city on suspicion of preparing a terror attack, the country's security police said Sunday.
The four were arrested in the west coast city of Goteborg, security police spokesman Stefan Johansson said, declining to give other details.
It wasn't immediately clear whether the arrests were linked to the 10-year anniversary of the Sept. 11 terrorist attacks in New York.
Police in Goteborg said in a statement they had evacuated an arts center in the city overnight Sunday due to a threat deemed to pose "serious danger for life, health or substantial damage of property."
They said they had assisted security police with the arrest and declined to give any further comments.
Sweden raised its terror threat alert level from low to elevated in October last year. In December, suicide bomber Taimour Abdulwahab blew himself up in downtown Stockholm among panicked Christmas shoppers, injuring two people.

العثور على يخت السائحين الفرنسيين المفقودين قبالة سواحل اليمن

اليمن: قوات التحالف الأوروبي تعثر على السيدة الفرنسية التي اختطف يختها
EU forces rescue Frenchwoman from pirates off Yemen
مشاهير123- قال مسؤول من خفر السواحل اليمنيين مساء السبت انه تم العثور على اليخت الشراعي العائد لزوجين فرنسيين قبالة سواحل اليمن من دون طاقمه، نافيا بذلك ما اوردته السلطات اليمنية حول انقاذ الزوجين الفرنسيين.
واعلن هذا المسؤول لوكالة فرانس برس ان "قوات التحالف (المتواجدة في المياه الدولية) عثرت على اليخت، لكن السائحين لم يكونا على متنه".
واكد ان المعلومات التي اوردتها وكالة الانباء اليمنية الرسمية ومفادها ان القوة المتعددة الجنسيات انقذت الزوجين "غير صحيحة".
وكانت الوكالة ذكرت "ان اليخت السياحي المذكور تعرض لخلل فني على بعد 120 ميلا بحري في المياه الدولية وطلب الاستغاثة لمساعدته وإنقاذه"، مضيفة انه "تم انقاذ السائح مع زوجته بواسطة زورق خاص تابع لاحد السفن العسكرية التابعة لقوات التحالف الصديقة المتواجدة في المياه الدولية".
 FINALLY ...ARRESTED
English: Machahir123-- A French hostage has been rescued from pirates off Yemen and her captors detained but her husband remains missing, EU defence officials say.
Spanish troops operating with the EU's anti-piracy force, Navfor, intercepted a skiff on Saturday, two days after the hostages' catamaran was found.
The hostage was released and seven suspected pirates were detained, officials said.
The freed hostage was named as Evelyne Colombo by French news agency AFP.
She and her husband Christian Colombo, a former French navy crewman, were experienced sailors who wanted to see the world and were aware of the risks of sailing through the Gulf of Aden, AFP reports.
"She was the only hostage on board the skiff," EU naval spokesman Paul Gelly said. "Her husband was not on board."

الولايات المتحدة: الرئيس الأمريكي باراك اوباما في المطبخ

 باراك اوباما يحضر حساءا في المطبخ الرئيسي في العاصمة واشنطن
Barack Obama volunteers at soup kitchen in honor of 9/11
مشاهير123- بدأ الرئيس الأمريكي بالبحت عن عمل جديد ... فقد قام الرئيس الأمريكي باراك أوباما مع أفراد أسرته بزيارة المطبخ الرئيسي لإحدى الحدائق في العاصمة الامريكية واشنطن، وقاموا معا بمساعدة الطباخين في تحضير الوجبات الخاصة التي ستوزع مجانا على المحتاجين بمناسبة ذكر الحادي عشر من سبتمبر.
و كان زوجته ميشال أوبما كدلك حاضرة خلال تواجد زوجهاباراك  داخل مطبخ بالعاصمة الأمريكية واشنطن و ابنته الكبرى ماليا.
وكان الرئيس يرتدي زرقاء و يخضر اكلة تبدو غير شهية من خلال الصورة.
من جهة أخرى خضر مجموعة من تلاميد مدارس في واشمطن الى عين المكان لمشاهدة الرئيس أوباما و تقديم أطباق جديدة امامه.
BARACK OBAMA IN KITCHEN
English: Machahir123-- As his approval ratings hit a record low, it appears Barack Obama is already looking at other employment options should he fail to win a second term as President of the United States.
Enlisting the help of older daughter Malia, Obama donned a pair of blue gloves and an apron to help out at a service project at DC Central Kitchen.
The son and daughter team helped out other workers at the capitol's soup kitchen packing rice and gumbo for chicken sausage gumbo meals that will go to organizations such as DC Public Schools, Covenant House Washington, and New Endeavors by Women.
Public pessimism about the direction of the country has jumped to its highest level in nearly three years, pushing his approval ratings to a record low, according to a new Washington Post-ABC News poll.

اليونان : تفريق مظاهرة احتجاجية بأثينا ضد سياسة التقشف

اعتقال أكثر من 94 شخصا خلال مظاهرات ضد الحكومة اليونانية
    George Papandreou says country will meet fiscal targets despite recession
مشاهير123- أطلقت شرطة مكافحة الشغب في اليونان الغاز المدمع صوب متظاهرين، وألقت القبض على 94 شخصا خلال مسيرة مناهضة لإجراءات التقشف في مدينة سالونيكا، ثاني أكبر المدن في البلاد، أمس السبت احتجاجا الإجراءات التقشفية التي أعلنتها الحكومة.
وشارك في المظاهرات عدد كبير من مختلف شرائح المجتمع من سائقي سيارات الأجرة وطلبة الجامعات والمدارس حتى مشجعي كرة القدم، إلى جانب أعضاء في الاتحادات العمالية، وقدر عدد المتظاهرين بـ17 ألفا، رشقوا الشرطة بالحجارة.
ويتظاهر آلاف الأشخاص من بينهم طلاب في ثاني أكبر المدن اليونانية قبيل الخطاب السنوي لرئيس الوزراء جورج باباندريو. كما تظاهر نحو ألفي شخص من أعضاء الاتحاد الشيوعي نظموا مسيرة سلمية في وقت سابق بالعاصمة أثينا.
وكانت حكومة حزب باسوك الاشتراكي الحاكم، تحت قيادة باباندريو، اضطرت إلى تخفيض المرتبات والمعاشات كجزء من تدابير تقشف مؤلمة لتأمين قروض دولية بقيمة إجمالية تبلغ 220 مليار يورو (303.7 مليارات دولار). وأثارت تلك الجهود موجة واسعة النطاق من الاستياء العام.
MORE THAN 94 ARRESTED IN THESSALONIKI

Arrested: A man is dragged away by five riot officers, one of 94 people reportedly detained by officers
English: Machahir123- Riot police fired tear gas at thousands of Greek protesters today as they took to the streets to protests against the Government's austerity measures.
Ahead of a keynote speech by the Greek Prime Minister George Papandreou, more than 17,000 angry citizens were dispersed by officers in the city of Thessaloniki.
Police said that they came under attack from protesters using flare guns, stones, sticks and even a petrol bomb, and they arrested two people while detaining another 100. Two people were injured.
In Athens, police fired stun grenades to disperse around 400 protesters who tried to block a main road outside Parliament. The protesters retaliated with firebombs that they lobbed at officers over passing traffic.
They were protesting against Mr Papandreou's Socialist government's austerity measures which include cutting pensions and salaries while raising taxes and retirement ages.

مقتل ما يقارب 200 شخص في غرق عبارة في مياه تنزانيا

المزيد من المواطنين ينتظرون مشاهدة ناجين من غرق العبّارة
Ferry capsizes off Tanzania, nearly 200 dead
مشاهير123- نقل عن وزير في الحكومة التنزانية قوله ان ما لا يقل عن 192 شخصا ماتوا في حادث غرق عبارة بحرية في ارخبيل زنجبار، وما زال العشرات في عداد المفقودين.
واوضح وزير الدولة لشؤون الطوارئ محمد عبود، في تصريحات نقلتها عنه وكالة فرانس برس، ان فرق الانقاذ انتشلت حتى الآن 163 جثة، وانقذت اكثر من 600 شخصا من ركاب العبارة المنكوبة.
ويقول مراسل بي بي سي في زنجبار ان نحو ثمانية آلاف شخص من اقارب الركاب، الذين كانوا على متن العبارة الغارقة، ينتظرون بقلق لمعرفة مصير اقاربهم.
وكانت العبّارة البحرية، محملة باعداد اكبر من طاقتها القصوى من الركاب، قد غرقت في عمق سواحل تنزانيا فجر السبت.
واوضح المسؤولون ان السفينة كانت تحمل اثقالا اكبر بكثير من طاقتها، وقد غرقت في منطقة تيارات بحرية قوية في عمق البحر بين الساحل التنزاني وساحل جزيرة بيمبا بحدود الواحدة فجرا.
THOUSANDS LINE BEACHES AWAITING SURVIVORS
English: Machahir123--Nearly 200 people drowned when an overloaded ferry capsized off east Africa as it sailed from Zanzibar to Pemba island, police said on Saturday, Tanzania’s worst maritime disaster in at least 15 years.
Fishing boats, tour operators and diving instructors spent the night scouring the sea off the coast of Tanzania looking for survivors, many clinging to strewn cargo. One photo showed two men and a child floating on a mattress, clinging to a fridge.
Zanzibar police spokesman Mohamed Mhina told Reuters 192 bodies had been recovered and 606 passengers rescued from the Indian Ocean so far.
“There is a possibility that more bodies still remain at sea. Rescue workers are still searching for survivors and retrieving bodies,” he said.
Two tug boats docked at Zanzibar’s port, one carrying 17 bodies and another with 15 bodies, many of them children.
At the northern tip of the island, dozens of soldiers carried bodies onto white sand beaches, where thousands of people anxiously awaited news of survivors.

سورية: مقتل 17 شخصا بنيران الأمن السوري خلال مظاهرات

سورية: مقتل 17 شخصا خلال حملة عسكرية يشنها النظام على المتظاهرين
Syria: 17 killed as Arab League launches Syria peace bid
مشاهير123- أكد  ناشطون سوريون مقتل سبعة عشر شخصا في عمليات للجيش والأمن في محافظات عدة بينها حمص وإدلب ودرعا يوم السبت، في حين انطلقت مظاهرات مسائية في كل من الكسوة وحرستا بريف دمشق وضاحية عتمان بمحافظة درعا نادت بإسقاط نظام الرئيس بشار الأسد.
وأكدت الهيئة العامة للثورة السورية أن 12 من القتلى الذين سقطوا يوم السبت على يد قوات الأمن قتلوا في قصف شنه الجيش السوري على حي بابا عمرو في مدينة حمص.
وقتل ثلاثة أشخاص برصاص الأمن في بلدة نمر ومدينة جاسم بمحافظة درعا، في حين قتل شخصان في بلدتي الرامي ومعرشورين محافظة إدلب، حسب ما أفاد ناشطون.
من جهة أخرى انطلقت مظاهرات مسائية في كل من مدينتي الكسوة وحرستا بريف دمشق وضاحية عتمان بمحافظة درعا، نادت برحيل الرئيس الأسد. وقام الجيش بحملة دهم واعتقالات بمناطق عدة.
في حين وصفت فرنسا اخفاق الامم المتحدة حتى الان في الاتفاق على قرار ضد الحملات العنيفة ضد المعارضين في سوريا بانه "فضيحة."
وقال وزير الخارجية الفرنسي الان جوبيه للصحفيين يوم الاحد خلال زيارة لاستراليا "اعتقد ان عدم اتخاذ الامم المتحدة موقفا واضحا في ازمة فظيعة كهذه فضيحة."
? SYRIA UPRISING ...TO WHERE
French FM: No Syria resolution in UN a 'scandal
English: Machahir123--Syrian forces killed 17 people, activists said, as they tried to crush anti-regime dissent as Arab League chief Nabil Al Arabi met President Bashar Al Assad to broker an end to the bloodshed.
Arabi carried a 13-point document outlining Arab proposals to halt the deadly crackdown, hold elections and push for reforms in the League member state.
The attempt by the 22-member pan-Arab body to resolve the festering Syria crisis takes place with the United States set to ramp up work on a UN Security Council resolution targeting Syria.
‘We’re looking at accelerating that work next week,’ US State Department spokeswoman Victoria Nuland said in reference to a draft resolution likely to include sanctions.
. rance has described as a "scandal" the failure of the United Nations so far to agree a resolution against the violent crackdowns on dissidents in Syria.
"I think it's a scandal not to have a clear position of the UN in such a terrible crisis," French Foreign Minister Alain Juppe told reporter on Sunday on a visit to Australia. He made the comment when asked about Russian resistance to a draft resolution late last month that called for sanctions against Syrian President Bashar Assad.