Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Friday 20 May 2011

Breaking: Judge orders ex-IMF head Dominique Strauss-Kahn be released from jail and sent to temporary home detention location in Manhattan
Breaking: Bondsman says Dominique Strauss-Kahn will be released from prison after 22:00
نتنياهو : اسرائيل لا تستطيع العودة لحدود عام 1967 "التي لا يمكن الدفاع عنها"
Netanyahu: Israel can make some concessions inpeace talks, but  1967lines are 'indefensible'
القوات السورية تقتل 21 متظاهرا أغلبهم من حمص ومعرة النعمان
 21killed in protests across Syria including 10-year-old boy
مشاهير123 - قال ناشط مدافع عن حقوق الانسان في مدينة حمص السورية ان قوات الأمن أطلقت ذخيرة حية على حشود تجمعت لتنظيم مظاهرتين على الأقل في المدينة في الوقت الذي نظمت فيه يوم الجمعة مظاهرات مطالبة بالديمقراطية في أنحاء أخرى من البلاد.
وقال شهود وناشطون ان الالاف شاركوا في مظاهرات في بانياس والقامشلي والعاصمة دمشق وحمص متحدين الوجود الأمني المكثف الذي يسعى لقمع احتجاجات الشوارع ضد الحكم الشمولي للرئيس بشار الأسد.
وقال المرصد السوري لحقوق الانسان ان مدينة بانياس الساحلية التي اقتحمها الجيش هذا الشهر شهدت أضخم مظاهرة منذ بدء الانتفاضة في جنوب سوريا قبل تسعة اسابيع.
وقال متحدث باسم المرصد ان دوي اطلاق النار يسمع الان في بانياس وان مظاهرة بدأت رغم اعتقال حوالي الف شخص من المدينة ومن حولها في الاسابيع القليلة الماضية.
وقال شاهد ان قوات الامن أطلقت قنابل الغاز على الاف المتظاهرين في مدينة حماه الى الشمال من حمص حيث احتشد حوالي 20 الف شخص في منطقتين منفصلتين.
وقال شاهد اخر ان قوات الامن استخدمت ايضا الغاز المسيل للدموع لتفريق حوالي الف متظاهر في بلدة التل الى الشمال من دمشق.
English: Machahir123  - Syrian forces backed by tanks stormed the town of Maaret al-Numan in northwestern Syria on Friday to disperse pro-democracy demonstrators, rights lawyer Razan Zaitouna said.
At least 21 protesters, including a 10-year-old boy were killed on Friday after Syrian security forces opened fire during pro-democracy protests, the Syrian Observatory for Human Rights said.
"The killings have to stop. Independent investigators must be allowed in the country," Observatory director Rami Abdelrahman told Reuters, saying most of the killings occurred in the central city of Homs and in the town of Maaret al-Numan to the northwest.