Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Wednesday 20 July 2011

ميركل تلتقي بساركوزي لتحديد موقف مشترك لأزمة اليونان 
 Merkel, Sarkozy seek late-night euro breakthrough 
مشاهير123- التقت المستشارة الألمانية أنجيلا ميركل اليوم بالرئيس الفرنسي نيكولا ساركوزي في العاصمة الألمانية برلين لبحث التوصل "لموقف مشترك" لأزمة اليونان، قبيل قمة دول منطقة اليورو المقرر انعقادها غدا في بروكسل.
وقال المتحدث باسم الحكومة الألمانية شتيفن زايبرت أن البحث عن صيغة واضحة لخطة الإنقاذ الثانية لليونان، والتي توجد بشأنها عدد من الفرضيات، هي الهدف الرئيسي من ذلك اللقاء الذي يستهدف "توحيد القوى" للوصول إلى "حل ملائم".
وأضاف: "جميعنا نتشارك في الهدف الذي وضعه جوزيه مانويل باروزو وهو التوصل لاتفاق بناء على الإرادة الجيدة للجميع"، في إشارة إلى دعوة رئيس المفوضية الأوروبية البرتغالي باروزو.
وكانت المفوضية الأوروبية قد أعلنت تشكيل مجموعة عمل لليونان، ستقدم المساعدة التقنية إلى أثينا في إطار الجهود التي تبذلها لدفع التنافسية والنمو الاقتصادي والتوظيف.
EUROZONE CRISIS IS SERIOUS
 Pressure Mounts in Euro Zone Over Greece
English: Machahir123-- German Chancellor Angela Merkel, under mounting pressure in and outside Germany to show stronger leadership in the euro-zone debt crisis, raced to resolve differences with France over a fresh bailout for Greece ahead of a crucial Thursday summit.
The chancellor's meeting with French President Nicolas Sarkozy was aimed at overcoming differences between the euro's zone's two most important members on how to prop up ailing Greece. It wasn't clear on Wednesday whether a breakthrough would be achieved ahead of Thursday's summit in Brussels of all 17 euro-zone countries, but European officials were confident of reaching a deal at the summit.

No comments:

Post a Comment