Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Thursday 4 August 2011

 مقتل 45 شخصا على الأقل خلال اقتحام قوات الجيش السوري حماة
Syria: 45 killed in Syrian Security Forces Crackdown in Hama
مشاهير123- قال ناشط حقوقي سوري ان 45 شخصا قضوا برصاص الامن اضافة الى عشرات الجرحى اصابة اغلبهم  في العنق و الرأس والصدر خلال اقتحام قوات من الجيش لمدينة حماة بوسط سوريا صباح الاحد.
وذكر مدير المرصد السوري لحقوق الانسان رامي عبد الرحمن "ان قوات من الجيش والامن اقتحمت فجر الاحد مدينة حماة واطلق عناصر من الامن النار على اشخاص بالقرب من حواجز اقامها الاهالي".
ونقل عبد الرحمن عن مصادر طبية في المدينة ان "اطلاق الرصاص اسفر عن مقتل 45 شخصا وجرح العشرات اصابة اغلبهم خطرة" معربا عن تخوفه من ازدياد عدد القتلى.
ونقل مدير المرصد عن مصدر طبي في احد مشافي المدينة "ان عدد الجرحى كبير ولا طاقة للمشافي على استيعابهم وبخاصة في ظل غياب المستلزمات الطبية اللازمة".
واكد احد سكان المدينة في اتصال هاتفي مع وكالة فرانس برس ان "حوالي الساعة السادسة دخلت قوات من الجيش واتجه اغلبها نحو جامع السرجاوي ومنطقة جنوب الثكنة".
SYRIA UPRISING: FIVE MONTHS
English: Machahir123-- Hama: At least 45 people were killed  in an assault on the Syrian city of Hama, said one witness who managed to escape the besieged town. Other residents said earlier Wednesday that tanks advanced into central Hama and occupied the main square, where the largest protests against President Bashar al-Assad are taking place. Forty of those killed were shot to death by heavy shelling from the tanks, the witness told Reuters.
Al Jazeera reported late Wednesday that three people were killed in Nawa. The Syrian government began its latest crackdown on Sunday—the beginning of the holy month of Ramadan—and the United Nations condemned the government’s human-rights violations in the assault against the protesters.

No comments:

Post a Comment