Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Saturday 27 August 2011

اقتحام مسجد الرفاعي في كفرسوسة و اصابة امامه أسامة الرفاعي

 تظاهرات حاشدة تنديدا باقتحام الأمن السوري مسجد الرفاعي في كفر سوسة بريف دمشق
Syria Security Forces ’storm Kafar Sousa Mosque’ in Damascus
مشاهير123- تظاهر عدد كبير من المواطنين السوريين صباح اليوم السبت فى عدة محافظات احتجاجاً على اقتحام الأمن السوري مسجد الرفاعي في كفر سوسة فى ريف دمشق.
وأعرب المتظاهرون عن تضامنهم الكامل مع أهالي كفر سوسة .. مطالبين بضرورة رحيل الرئيس السوري بشار الأسد .كان اتحاد تنسيقيات الثورة السورية قد أعلن أمس أن قوات الأمن أطلقت النار على المصلين في مدينتي درعا وحمص لمنعهم من إحياء ليلة القدر.
وتشهد سوريا منذ منتصف مارس الماضي احتجاجات شعبية غير مسبوقة تطالب بإسقاط نظام الرئيس السوري بشار الأسد أسفرت حتى الآن عن سقوط مئات القتلى والجرحى بين المدنيين وقوات الأمن ، حيث تلقى السلطات السورية باللائمة في هذا الأمر على ما تصفها بـ"الجماعات المسلحة" ، فيما يتهم المعارضون السلطات السورية بإرتكاب أعمال عنف ضد المتظاهرين.
من جانبه ، أكد رئيس الرابطة السورية للدفاع عن حقوق الإنسان عبد الكريم ريحاوي أن أعداد الضحايا الذين يتساقطون خلال المظاهرات المناهضة لبشار الأسد تراجعت في الآونة الأخيرة.
وقال ريحاوي ـ في تصريح له صباح اليوم السبت ـ "شهدنا في الآونة الأخيرة تراجعاً ملحوظاً في أعداد الضحايا من المتظاهرين وهذا مرده إلى الضغوط الدولية الكثيفة التي تمارس على النظام السوري".وأضاف أن "العدد المقدر للمعتقلين يتجاوز 15 ألفاً حتى الآن".
EXCLUSIVE 
صورة الشيخ أسامة الرفاعي ,امام مسجد الرفاعي في كفرسوسة بريف دمشق قبل و بعد ان أصيب
English: Machahir123-- Syrian security forces have reportedly wounded several people protesting at a mosque in the capital, Damascus.
Activists said “thousands” of people took to the streets in Kafarsouseh, a western suburb, to protest against President Bashar al-Assad’s rule after early morning prayers on Saturday.
A witness told Al Jazeera that security forces and regime thugs arrived at the scene, using sound bombs and tear gas in an attempt to stop the demonstration.
Protesters threw rocks and the tear gas canisters back at the security forces, the witness said, and security forces responded with gun fire, injuring eight people.
The witness said protesters were then pushed back into the mosque, which was surrounded by shabiha thugs and security forces.
Activists said security forces stormed the mosque, attacking the 80-year-old imam who was later taken to a Damascus hospital. Parts of the interiors was damaged and about 150 people arrested, according to activists.

No comments:

Post a Comment