Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Tuesday 23 August 2011

بالصور- سيف الاسلام القذافي يظهر في طرابلس حرًّا طليقًا الآن

ليبيا: محمد و سيف الاسلام القذافي يهربان من الثوار في طرابلس
Muammar Gaddafi's 'captured' son walks free in Tripoli
مشاهير123- أفاد مراسلون أجانب بأن سيف الإسلام نجل العقيد معمر القذافي لم يعتقل كما قال المجلس الوطني الانتقالي، وأنه ظهر الليلة الماضية بطرابلس في وقت تمكن فيه محمد القذافي -أكبر أبناء العقيد- من الفرار من مقر إقامته الجبرية بعد هجوم شنته عناصر من الكتائب على مقر إقامته، في وقت لا يزال فيه الغموض يكتنف مصير العقيد الليبي. 
والتقى مراسلو كل من وكالة الصحافة الفرنسية وقناة "بي بي سي" و"سي أن أن" سيف الإسلام في مقر إقامة والده في باب العزيزية بالعاصمة طرابلس. وقال نجل القذافي للصحافيين "طرابلس تحت سيطرتنا"، مضيفا أن الغرب لديه تقنية عالية وقدرة على التشويش على الاتصالات وبعث رسائل للشعب الليبي، معتبرا أن ذلك حرب إلكترونية وإعلامية لبث الفوضى والذعر في ليبيا.
وأوضح "أنتم رأيتم كيف أن الشعب الليبي هبّ بالكامل لمقاومة المخربين". وقال "أنا هنا لتكذيب الإشاعات والكلام"، في إشارة إلى الإعلان عن اعتقاله.يأتي ذلك في وقت ظهر فيه سيف الإسلام في شريط فيديو لم يتسن التأكد من موعد تسجيله يتحدث فيه عن قيامه بجولة تفقدية لعدد من المناطق في العاصمة طرابلس، ويسخر من الأنباء التي تحدثت عن تعرضه للاعتقال وتسليمه للمحكمة الجنائية الدولية. وأكد سيف الإسلام أن والده بخير ولم يصب بأذى.
LATEST PICTURES
'Saif al-Islam Al-Gaddafi 'not arrested
Saif al-Islam refutes rebel claims that he had been captured by appearing in Tripoli, and says his father is safe.

English: Machahir123- - One of Col Muammar Gaddafi's sons, Saif al-Islam, has appeared in Tripoli and claimed the government had "broken the backbone" of the rebel offensive there.
He turned up in a government vehicle at a hotel held by loyalists, a day after the rebels said they had detained him.
On Monday the rebels met strong resistance from pro-Gaddafi forces as they continued their push. Both sides say they control most of Tripoli.
Saif al-Islam Gaddafi turned up at Hotel Rixos in the early hours of Tuesday.
Saif al-Islam Gaddafi, 39, had been widely regarded as a likely successor to his father. On Sunday the rebels claimed they had captured him, along with other members of his family.
Saif al-Islam also said he did not care about an arrest warrant issued by the International Criminal Court in The Hague on charges of crimes against humanity.
Asked if Col Gaddafi was safe and in Tripoli, he replied: "Of course."

No comments:

Post a Comment