Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Sunday 21 August 2011

 القاء القبض على سيف الاسلام القذافي و استسلام كتائبه في طرابلس 
Libyan rebel NTC head says That Saif Al-Islam, Gaddafi's son, is captured
مشاهير123- ذكرت أنباء صحافية نقلا عن ثوار ليبيا أنه تم إلقاء القبض على سيف الإسلام القذافي في منطقة سياحية في العاصمة طرابلس، وهو ما أكده مصطفى عبد الجليل رئيس المجلس الوطني الانتقالي الليبي في اتصال عبر قناة "الجزيرة".
وبذلك يكون النظام الليبي دخل مرحلة الإنهيار الكامل، لا سيما مع تراكم معلومات غير مؤكدة تتحدث عن سيطرة المعارضة على الساحة الخضراء في قلب العاصمة طرابلس.
وقالت مصادر إعلامية إن الكتيبة المكلفة بحماية القذافي قررت تسليم نفسها وإلقاء السلاح.
فيما نقل تلفزيون سكاي نيوز البريطاني عن مراسله في طرابلس ان قوات المعارضة الليبية دخلت طرابلس من الغرب وتقف على بعد ثمانية كيلومترات من وسط المدينة.
وقال المراسل ان حشودا من الليبيين انتشرت في الشوارع لتحية قوات المعارضة المتقدمة واضاف انه لا توجد أي مؤشرات على مقاومة من جانب قوات الزعيم الليبي معمر القذافي.
من جهة أخرى شهد بث التلفزيون الليبي الرسمي خللا ولم يتضح إذا ما توقف البث بشكل كامل أم لا.
Gaddafi's Son arrested in Tripoli by Rebels
English: Machahir123 -The Head of Libyan rebel government Mustafa Abdul Jalil has confirmed the arrest of Seif Al Islam, Libyan leader Muammar Al Qathafi's second son. Jalil said that Seif is now in a secure location.
Speaking live to Al-jazeera, Abdul Jalil said the council was informed that Seif was arrested by the rebels in Tripoli and now he is in secure hands.
A NATO spokeswoman said Sunday that Libyan leader Moammar Gadhafi's "regime is crumbling," as rebels in the Libyan capital of Tripoli said they were advancing on Gadhafi's compound.
Here are some of the latest developments in the fighting in Tripoli, the latest installment of battles in a months-long uprising in Libya.
A Libyan government spokesman said Sunday that some 1,300 people have been killed in fighting within the last 12 hours. "We expect the death toll to rise beyond anyone's imagination," Musa Ibrahim told reporters.

No comments:

Post a Comment