Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Tuesday 20 September 2011

اليمن: مقتل 60 شخصا خلال يومين بكل من صنعاء و تعز

 مجازر لا تتوقف في العاصمة اليمنية صنعاء و مدينة تعز
Yemen: 60 dead as violent clashes continue
مشاهير123 - قتل ثلاثة متظاهرين يمنيين وجرح عشرة آخرون على الأقل في تجدد لقصف مدفعي وإطلاق نيران مدافع رشاشة لليوم الثالث على التوالي قرب ساحة التغيير في صنعاء حيث يحتشد آلاف اليمنيين المطالبين برحيل نظام الرئيس علي عبد الله صالح، ليرتفع بذلك عدد الضحايا إلى 60 قتيلا وألف جريح.
ونقلت وكالة يونايتد برس إنترناشيونال عن مصدر طبي في المستشفى الميداني أن قذيفة سقطت صباح اليوم على مبنى قريب من المستشفى أدت إلى مقتل ثلاثة محتجين وجرح عشرة آخرين، في حين نقلت رويترز عن الطبيب بالمستشفى محمد القباطي أنه تم استقبال قتيلين وخمسة جرحى.
وذكرت رويترز نقلا عن سكان أن أصداء الطلقات النارية ترددت في الساعات الأولى من الصباح، وذلك رغم أنباء عن هدنة بين القوات الموالية للرئيس صالح والفرقة الأولى مدرع بقيادة اللواء علي محسن الأحمر الموالية للثورة.
وقال شهود لوكالة يونايتد برس إنترناشيونال إن قوات من الحرس الجمهوري التي يقودها أحمد علي صالح نجل الرئيس اليمني استأنفت قصفها المدفعي المكثف على مواقع الفرقة الأولى مدرع وساحة التغيير بصنعاء اليوم عقب هدوء حذر استمر ساعات.
A protester holds a Yemeni flag stained with blood, following clashes between demonstrators and government troops in Sanaa
English: Machahir123-- THOUSANDS OF PROTESTERS seized a base belonging to the Republican Guards in Yemen yesterday, in a move that weakened the control of the country’s president over this Arab nation.
Government forces in Yemen have continued firing shells at a protester camp in the capital, witnesses say.
Explosions rocked Sanaa all night, and at least two people had died in the shelling, according to doctors.
Government forces launched a crackdown on the protesters on Sunday, killing more than 60 people in two days.
Groups of protesters have occupied various parts of the capital for most of the year, calling for the ousting of President Ali Abdullah Saleh.
Mr Saleh, who has ruled the country for more than three decades, has been in Saudi Arabia since June, when he was seriously injured in a rocket attack on his presidential compound.

No comments:

Post a Comment