Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Monday 7 March 2011

مقابلة معمر القذافي مع فرانس 24 : القذافي يتهم القنوات الأجنبية بالتآمر على ليبيا ويصف الاعتراف بالمجلس الوطني الليبي أمرا مضحكا ويتهم القاعدة من جديد
Muammar Gaddafi interview with FRANCE 24:  Gaddafi insists al Qaeda is to blame for chaos & he Describes the recognition of Libya's National Council is funny
مشاهير123- جدد العقيد معمر القذافي اتهامه لتنظيم القاعدة في الوقوف وراء الاضطرابات التي دخلت أسبوعها الثالث في ليبيا. وأكد العقيد الليبي في حوار حصري مع فرانس 24 أن المسلحين في بنغازي ليسوا سوى عناصر من تنظيم القاعدة لا مطالب سياسية لهم بل هم بشر لا رغبة لديهم سوى القتل والاستيلاء على أسلحة قوات الأمن اللبيبة . وقال القذافي إن ليبيا فوجئت بوجود هذه الخلايا النائمة للتنظيم الإرهابي وبمخططاتها التي استهدفت العسكريين اللبيبين في ثكناتهم. والتي أوقعت قتلى من الجانبين تراوح عددهم بين 150 و200 قتيل على أقصى تقدير.
واتهم العقيد الليبي القنوات الأجنبية بالتآمر على بلاده وقال إنها تزيف الحقائق وفق أجنداتها الخاصة وتسمح فقط ببث ما يناسب مصالحها وتروج لصورة كاذبة عما يحصل في ليبيا، متسائلا عن الجهة التي تقف وراء هذه القنوات.
وأضاف القذافي أن المسؤولين الليبيين الذين استقالوا من مناصبهم السياسية في الخارج نادمون بدورهم بعد تصديقهم لنفس هذه الأخبار الزائفة عن حقيقة الأوضاع في ليبيا.
أما عن الأخبار التي تتحدث عن وساطة هوغو تشافيز بين النظام الليبي والثوار في بنغازي ، فقد قال القذافي أن لا داعي لهذه الوساطة بما أن الأوضاع مستقرة أصلا في ليبيا وحتى في مدينة بنغازي .

وأكد القذافي أن الشعب الليبي سيحاسب بنفسه المخربين وسيسطر عليهم بمساعدة قوى الأمن الليبية.
English: Machahir123 - In an exclusive interview with FRANCE 24, Libyan leader Muammar Gaddafi repeated his assertion that al Qaeda was responsible for plunging the country into chaos and denied media reports of mass killings.
Al Qaeda is responsible for the violent uprising in Libya, but Western media has overstated the extent of the political crisis and its casualties, leader Muammar Gaddafi told FRANCE 24's Khalil Beshir in an exclusive interview on Sunday.
“There have been at most 150 to 200 people killed. People should come here and see how many people have been killed. They can come and check among the population, and among the police and the army,” a seemingly collected Gaddafi explained.
Dressed in a long tunic and matching brown headscarf, Gaddafi insisted that international media reports were overlooking the broad support his government enjoys and were misleading people about the events in the country.
Gaddafi rejected the idea Venezuelan President Hugo Chavez would play a mediating role between him and the National Libyan Council: “There is no problem here. This mediation does not exist for the moment. What we need is to get rid of these armed gangs.”
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment