Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Friday 29 April 2011

أوباما يفرض عقوبات جديدة على المخابرات السورية و أخ بشار الاسد من ضمنهم و الاتحاد الأوروبي يوافق 
Obama signs order for new sanctions on Syria
مشاهير123-  أكد مسؤول أمريكي كبير ان الرئيس باراك اوباما وقع يوم الجمعة أمرا تنفيذيا يفرض عقوبات جديدة على المخابرات السورية واثنين من اقارب الرئيس بشار الاسد ردا على الحملة ضد المحتجين.
واضاف المسؤولون أن العقوبات لم تستهدف الاسد لكن قد يتم استهدافه فيما بعد اذا استمرت القوات الحكومية في استخدام العنف ضد المحتجين المطالبين بالديمقراطية. وسوف تشمل العقوبات تجميد أصول وحظر تعاملات مع شركات أمريكية.
و أكد بيان نشر مساء يوم الجمعة 29/04/2011 من طرف الاتحاد الاوروبي يوافق فيه على فرض عقوبات على بعض الشخصيات السورية التي اعلنتها الولايات المتحدة الامريكية بزعامة الرئيس الامريكي باراك اوباما.
English: Machahir123  - President Barack Obama signed an executive order on Friday imposing new sanctions against Syria's intelligence agency and two relatives of President Bashar al-Assad in response to a crackdown on protests, senior U.S. officials said.
Assad was not among those targeted for the sanctions, which will include asset freezes and bans on U.S. business dealings, but he could be named later if violence by government forces against pro-democracy protesters continues, the officials said
EU accepted the plan suggested by the presedent  Barack Obarak on Friday

No comments:

Post a Comment