Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Wednesday 27 July 2011

الرئيس المصري حسني مبارك يمتنع عن الطعام لأربعة أيام
Egypt's Hosni Mubarak has refused to eat for 4 days - Doctor 
مشاهير123- مصر- شرم الشيخ - أكد الدكتور محمد فتح الله مدير مستشفى شرم الشيخ الدولي إن الرئيس السابق حسني مبارك ممتنع تماما عن تناول الطعام، وأنه تعرض لفقد الكثير من وزنه خلال الفترة الماضية التي مكثها للعلاج بالمستشفى وذلك بعد رفضه تناول الأطعمة لمدة أربعة أيام والاكتفاء بتناول بعض السوائل والعصائر، مما تسبب في اصابته بحالة من الضعف والوهن الشديد.
يأتي ذلك في الوقت الذي نفت فيه وزارة الصحة علي لسان الدكتور عبد الحميد أباظة، مساعد وزير الصحة المصري للشؤون الفنية والسياسية الإشاعات التي ترددت اليوم الثلاثاء عن وفاة  مبارك، والتي تناقلتها مواقع على الإنترنت بكثافة خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك في أعقاب ما تم تسريبه حول التقارير الطبية، التي أعدها الطبيب الألماني عن سوء حالته الصحية.
وأكد أباظة أن حالة مبارك مستقرة ومازال يتلقى العلاج في الدور الثالث بمستشفى شرم الشيخ الدولي، وقال إن ما نشر على وكالات الأنباء وبعض المواقع الإلكترونية حول وفاة مبارك لا أساس له من الصحة على الإطلاق.
ومن المقرر أن يمثل مبارك أمام المحكمة اخلال أيام لمحاكمته بتهمة التحريض علي قتل المتظاهرين من خلال إصدار اوامر بإطلاق النار أثناء أحداث ثورة 25 يناير التي شهدتها البلاد.
EGYPT'S HOSNI MUBARAK IS ANGRY
English: Machahir123--Egypt's ex-President Hosni Mubarak is weak and refusing solid food, according to the country's official news agency.
He is due to stand trial in a week, accused of corruption and ordering the killing of protesters.
Doctor says former Egyptian leader Hosni Mubarak refusing to eat for 4 days, drinks very little, is weak.
The head of the hospital where Mr Mubarak is detained in Sharm al-Sheikh said he was depressed, has lost weight, and was not eating enough to keep him alive, MENA agency reports.
But critics see Mr Mubarak's illness as a ploy to avoid going on trial.
Opposition supporters are sceptical about the reports. They believe the authorities are just looking for a way to put off the start of the former leader's trial, scheduled for next week.
The latest of many reports on Mr Mubarak's health said his doctors would decide in the coming hours how to proceed, as his current food intake was not enough to keep him alive.  
Mr Mubarak was overthrown in February in a popular uprising during which more than 840 people died.

No comments:

Post a Comment