Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Tuesday 16 August 2011

خطاب: الرئيس اليمني علي صالح يتعهد بالعودة قريبا الى البلاد
 Yemen Leader Ali Abdullah Saleh Vows To Return Home Soon
مشاهير123- قال  الرئيس اليمني علي عبد الله صالح يوم 16 اغسطس/آب في كلمة موجهة الى مؤتمر قبائل اليمن عرضها التلفزيون اليمني بأنه ينوي العودة قريبا الى البلاد من السعودية ، مؤكدا  في الوقت ذاته انه غير متمسك بالسلطة وانه مستعد لنقل السلطة الى نائبه ولكن بشرط تخلي المعارضة عن افعالها غير القانونية في الشارع اليمني.
وقال صالح:  ساراكم في صنعاء قريبا..  ويجب الوقوف امام اصحاب المصالح الضعيفة وعديمي التفكير لثقافتهم القبلية الموروثة من العصور الماضية ، فهذه الثقافة ليست ثقافة الشعب اليمني الذي ترعرع في ظل  الثورة والجمهورية والوحدة اليمنية.
واضاف الرئيس اليمني قائلا:  ان القوى التي التي تدعو الى التغيير هم قلة قليلة من مخلفات الماركسية، وجزء من تنظيم طالبان ومخلفات الامامة والحوثيين، الذين يريدون اعادة الوطن ما قبل 14اكتوبر. لقد  سرقو ثورتكم ايها الشباب، اولئك الانتهازيين تجار الحروب وقطاع الطرق والمتاجرين بالاراضي.
English: Machahir123-- President Ali Abdullah Saleh has vowed to return to Yemen, two months after flying to Saudi Arabia for treatment for wounds sustained in an attack on his palace compound.
"See you soon in the capital Sanaa," he said, in a televised address to his supporters from Riyadh.
Mr Saleh is clinging to power in the face of months of protests against his 33-year rule.
Both the US and his Saudi hosts have urged him to stand down.
The US is concerned that renewed conflict will bolster the power of the Yemen-based wing of al-Qaeda.
Mr Saleh is thought to have suffered 40% burns to parts of his body when his compound was shelled in early June. He was only released from hospital last week.

No comments:

Post a Comment