Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Monday 14 February 2011

شرطة اليمن تفرق اشتباك بين محتجين وموالين للحكومة
Yemen police struggle to break up clashing protesters
Arabic :
12:59 GMT : اشتبك المئات من المتظاهرين المناهضين للحكومة اليمنية مع أنصار للرئيس اليمني علي عبد الله صالح يوم الاثنين جنوبي العاصمة صنعاء حيث تبادل الجانبان الرشق بالحجارة مع تصاعد الاحتجاجات في البلاد.
وقال شهود ان الشرطة أطلقت أعيرة نارية في الهواء لكنها لم تتمكن من السيطرة على الحشود ببلدة تعز الصناعية بعدما شجعت الانتفاضة المصرية المحتجين في صنعاء الذين تعهدوا بتنظيم مسيرة الى مقر مخابرات الشرطة.
وهتف المحتجون المناهضون للحكومة مطالبين الرئيس اليمني بالرحيل. وصالح حليف للولايات المتحدة في مواجهة تنظيم القاعدة في جزيرة العرب وهو الجناح الاقليمي للقاعدة ومقره اليمن.
ووقفت الشرطة بين نحو 500 محتج مناهض للحكومة ومجموعة منافسة تضم نحو مئة من أنصار صالح في جامعة صنعاء التي عادة ما تنطلق منها المظاهرات وسعت الشرطة لمنع وقوع اشتباكات.
:Englsih 
Hundreds of anti-government demonstrators clashed with supporters of Yemen's president on Monday south of the capital, with both sides hurling rocks as protests escalated in the impoverished Arabian Peninsula state.
Witnesses said police had fired shots into the air but were unable to control the crowds in the industrial town of Taiz, while in Sanaa protesters inspired by an uprising in Egypt vowed to march to police intelligence headquarters.
"Hey Ali, get out, get out," anti-government protesters shouted at Sanaa University, referring to President Ali Abdullah Saleh, a U.S. ally against al Qaeda's resurgent Yemen-based wing. "There is no solution except to leave." 
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment