Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Friday 19 August 2011

سورية: روسيا تعلن رفضها لقرار الغرب بتنحي بشار الأسد
 SYRIA: Russia Opposes Calls For Assad To Quit
مشاهير123- لم تؤيد روسيا الغرب في قرار ادانة الغرب لسوريا و دعوة الأسد للتنحي, و انما اعلنت عن معارضتها للدعوة التي اطلقها كل من الرئيس الأمريكي باراك أوباما وكاثرين أشتون، المفوضة العليا لشؤون السياسة الخارجية والامن في الاتحاد الاوروبي، إلى الرئيس السوري بشار الأسد للتنحي.
ونقلت وكالة "انترفاسك" عن مصدر في وزارة الخارجية الروسية قوله في 19 أغسطس/آب "إننا لا نؤيد مثل هذه الدعواتن ونرى أنه من الضروري في الوقت الحالي اعطاء نظام الأسد الوقت ليطبق جميع العمليات الاصلاحية التي تم الاعلان عنها".
وأضاف المصدر "أنه تم انجاز الكثير من الأمور: اتخاذ قوانين مناسبة واعلان العفو عن المعتقلين السياسيين والتجهيز لاجراء انتخابات عامة في نهاية العام الجاري"، مؤكدا "أن اهم شيء تمثل في إعلان الأسد عن وقف جميع العمليات العسكرية. وهذا تقدم هام يدل على نية الأسد والسلطات السورية السير على طريق الاصلاح. ونحن نؤيد ذلك ونشجع السوريين بكافة الطرق لهذا التوجه".
RUSSIA SUPPORTS ASSAD
English: Machahir123-- Russia opposes calls by the United States and the European Union for Syrian President Bashar al-Assad to step down, the Interfax news agency said Friday, citing a foreign ministry source.
“We do not support such calls and believe that it is now that President Assad’s regime needs to be given time to implement all the reform processes which have been announced,” Interfax quoted a ministry source as saying.
Earlier this week EU foreign policy chief Catherine Ashton and US President Barack Obama called on Assad to quit.
Obama also slapped harsh new sanctions on Syria, freezing state assets and blacklisting the oil and gas sector, in an escalation of pressure aimed at halting a bloody crackdown on protests that have claimed more than 2,000 lives.

No comments:

Post a Comment