Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Wednesday 23 February 2011

 القذافي أمر بتفجير منشآت النفط في شرق ليبيا
 'Gaddafi orders explosion of Libya's oil pipelines'
-09:05 GMT - مشاهير123- نقلت مجلة "تايم" الأميركية عن مصدر مقربة من الحكومة الليبية أن معمر القذافي أمر قوات الأمن بتخريب منشآت النفط في البلاد، وحسب روبرت باير الكاتب في مجلة "تايم"  سيبدأ بتفجير خطوط أنابيب إلى البحر المتوسط، مشيرا الى ان "الهدف من التخريب وفقا للمصدر هو توجيه رسالة إلى القبائل المتمردة في ليبيا مفادها، إما أنا أو الفوضى."
واستطرد باير - وهو ضابط سابق في وكالة المخابرات الأميركية في الشرق الأوسط - يقول إن المصدر المذكور أبلغه بأنه حتى اول أمس الإثنين كان عدد الموالين للقذافي 5000 فقط من أفراد الجيش الليبي الذي يبلغ قوامه 45 ألفا.
ونقل عن المصدر أيضا قوله إن القذافي أمر بإطلاق سراح السجناء من المتشددين الإسلاميين على أمل أن يسعوا من جانبهم لنشر الفوضى.
English : Machahir123 - Libyan leader Muammor Ghaddafi tells security forces to blow up oil facilities, cutting off flows to Mediterranean ports, reports 'Time'; number of people killed in anti-gov't protests rises to 300.
"The sabotage, according to the insider, is meant to serve as a message to Libya's rebellious tribes: It's either me or chaos," said the report.
Time also reported that the insider said Gaddafi only has the support of about 5,000 soldiers in the army and that the Libyan leader has told people close to him that he realizes he cannot take control over Libya with the troops he has
 
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment