Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Thursday 17 February 2011

غليان داخل الحكومة الليبية بسبب يوم الغضب الليبي
Today Libya braces for Day of Anger
Arabic :
09:45 GMT : تنطلق في العديد من المدن الليبية اليوم 17 فبراير 2011 مظاهرات احتجاجية مناوئة للنظام الحاكم استجابة لدعوة نشطاء الإنترنت للمشاركة فيما أسموها "انتفاضة 17 فبراير 2011"، في الوقت الذي تتحدث فيه الأنباء عن سقوط أربعة قتلى في مواجهات جرت فجر اليوم.وترددت أنباء عن استنفار أمني لمواجهة المظاهرات المزمعة لا سيما في مدينة بنغازي شرقي البلاد التي شهدت أوسع الاحتجاجات.
وتتزامن الحركات الاحتجاجية اليوم مع الذكرى الخامسة لمظاهرات بنغازي، داعين إلى جعل هذا اليوم "يوم الغضب" الليبي.
وكان أكثر من 13 شخصا قتلوا حتى يوم أمس وأصيب العشرات في المظاهرات التي انطلقت منذ أربعة أيام في عدة مدن ليبية للمطالبة بالإصلاح والحصول على المزيد من الحقوق.
ووفقا لشهود عيان فإن المتظاهرين صعدوا مطالبهم الإصلاحية والحقوقية، إلى المطالبة بإسقاط الزعيم الليبي معمر القذافي، في أعقاب الإفراط باستخدام القوة من قبل رجال الشرطة، وسط تكتيم إعلامي شديد تفرضه السلطات الليبية على وسائل الإعلام.
English : Libya braces for Day of Anger: DOZENS of people were injured in clashes in Benghazi, a hospital in the eastern city said yesterday, as Libya braced for a "Day of Anger" following revolts in neighbouring Egypt and Tunisia.
One of the Facebook groups calling for a "Day of Anger" in Libya and anti-regime protest that had 4,400 members on Monday more than doubled in number to 9,600 by yesterday morning after the Benghazi unrest.
The EU, meanwhile, urged Tripoli to allow "free expression" in the North African nation. "We also call for calm and for all violence to be avoided," said a spokeswoman for EU foreign policy chief Catherine Ashton.
In the aftermath of the unrest, activists were rounded up yesterday in Benghazi, an opposition stronghold, an informed Libyan source said, without giving details.
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment