Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Monday 21 March 2011

بان كي مون:  ليبيا تحذير للأنظمة المستبدة في العالم العربي
Ban Ki-moon: the military intervention in Libya, a warning to the authoritarian regimes in the Arab world
مشاهير123 - اكد الامين العام للامم المتحدة بان كي مون في مقابلة مع وكالة فرانس برس ان الحرب في ليبيا والثورتين في كل من تونس ومصر تحذير للانظمة المستبدة في العالم العربي التي لا تزال تأمر قوات الامن باطلاق النار على المتظاهرين.
واعتبر بان، الذي انتقد العاهل البحريني ودان بشدة القمع العنيف للتظاهرات في الايام الاخيرة في كل من اليمن وسوريا، في المقابلة التي اجرتها معه فرانس برس لدى بدئه زيارة لمصر وتونس الاثنين انه من واجب الدول الاخرى ادانة هذه الممارسات.
وقال "من الواضح ان رياح التغيير تهب على هذه المنطقة". واضاف "في حين نراقب الوضع عن كثب، من مسؤولية المجتمع الدولي مساعدة هؤلاء الاشخاص ليتمكن القادة من ان يسمعوا بشكل واضح صوت الشعوب وتطلعاتها".
وذكر الامين العام بأن القادة في اليمن والبحرين وسوريا شاهدوا الثورة في تونس ومصر والان في ليبيا حيث ادى قمع معمر القذافي لانتفاضة شعبه، الى تنفيذ تحالف دولي ضربات عسكرية بتفويض من الامم المتحدة.
21/03/2011
English: Machahir123 - The Libya war and revolutions in Egypt and Tunisia should be a warning to authoritarian leaders in the Middle East and North Africa still ordering forces to shoot demonstrators, UN chief Ban Ki-moon said.
Ban, who has castigated the king of Bahrain and strongly condemned the repression of demonstrations in Yemen and Syria in recent days, told AFP as he began a trip to Egypt and Tunisia on Monday that other nations have a duty to speak out.
"It is clear that a wind of change is sweeping this region," he said in an interview.
"The international community, while we closely follow the situation, has a responsibility to help those people, so that leaders could hear clearly and sincerely the voices of the people, their aspirations."
شاركونا بأرائكم وتعليقاتكم عبر موقع مشاهير123 على الفيس بوك.
Contact us on facebook here

No comments:

Post a Comment