Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Sunday 11 September 2011

الأمريكيون يحيون الذكرى العاشرة لهجمات 11 سبتمبر

 حالة تأهب في الولايات المتحدة الأمريكية يوم ذكرى أحذاث سبتمبر
Americans on Sunday remembered the horror of Sept. 11, 2001
مشاهير123- يحيي الأمريكيون اليوم الأحد ذكرى هجمات 11 سبتمبر 2011 ونحو ثلاثة آلاف شخصوا قضوا نحبهم في هجمات بطائرات مخطوفة فيما تعمل السلطات على ضمان ان تمر الذكرى السنوية العاشرة بسلام.
وأعلنت حالة التأهب القصوى بين السلطات المكلفة بإنفاذ القانون في نيويورك وواشنطن لمواجهة ما وصف بتهديد "حقيقي ولكنه غير مؤكد" بمؤامرة لتنظيم القاعدة لشن هجوم جديد على الولايات المتحدة بعد عشرة أعوام من انهيار برجي مركز التجارة العالمي. وشددت إجراءات الأمن لاسيما في مانهاتن حيث قامت الشرطة بتفتيش السيارات في شوارع المدينة إلى جانب الجسور والإنفاق المؤدية إلى المدينة.
ومن المقرر أن يشارك الرئيس الأمريكي باراك أوباما والرئيس الأمريكي السابق جورج بوش الذي كان رئيسا للبلاد إبان الهجمات في إحياء الذكرى في موقع مركز التجارة العالمي في نيويورك. وسينضمان لأسر الضحايا للاستماع لتلاوة أسماء من قتلوا في الهجمات وستدق الأجراس في أرجاء المدينة.
وقال أوباما في كلمته الأسبوعية التي تبث في الراديو وعلى الانترنت "بفضل الجهود المتواصلة لأفراد جيشنا ومخابراتنا ومسؤولي إنفاذ القانون والأمن الداخلي يجب ألا يكون هناك شك في أن أمريكا اليوم أقوى وأن تنظيم القاعدة في طريقه للهزيمة".
U.S MARKS TEN YEARS SINCE 9/11
English: Machahir123-- Americans on Sunday remembered the horror of Sept. 11, 2001, and the nearly 3,000 people who died in the hijacked plane attacks as authorities worked to ensure the emotional 10th anniversary was peaceful.
Law enforcement authorities in New York and Washington were on high alert against what was described as a "credible but unconfirmed" threat of an al Qaeda plot to attack the United States again a decade after the toppling of the World Trade Center's twin towers by hijacked airliners.
Security was especially tight in Manhattan, where police set up vehicle checks on city streets as well as bridges and tunnels coming into the city.
President Barack Obama and former President George W. Bush, who was president at the time of the attacks, were scheduled to be among the dignitaries at the Ground Zero site in New York.
They were set to join victims' families to hear the reading of the names of those who died on Sept. 11. Bells will toll across the city.

No comments:

Post a Comment