Follow Sami Sarhan @SarhanNews on twitter

Saturday 20 August 2011

الزعيم الكوري الشمالي كيم جونغ ايل يزور روسيا لاول مرة منذ عام 2002
North Korean Leader Kim Jong Visiting Russia since 2002
مشاهير123- قالت وكالة يونهاب الكورية الجنوبية للانباء نقلا عن مصدر حكومي كوري جنوبي قوله ان الزعيم الكوري الشمالي كيم جونج ايل وصل الى مدينة خاسان الواقعة في شرق روسيا في قطار خاص يوم السبت ليقوم باول زيارة له منذ عام 2002 .
وقالت يونهاب ان من المرجح ان يجري كيم محادثات مع الرئيس الروسي ديمتري ميدفيديف في اولان اودي اكبر ثالث مدينة في شرق سيبيريا يوم الثلاثاء. واضافت ان من المتوقع ان يبقى كيم في روسيا اسبوعا.
وتأتي زيارة كيم النادرة لروسيا بعد ان زار الصين ثلاث مرات خلال ما يزيد قليلا عن عام. وتتوق كوريا الشمالية للحصول على مساعدات اقتصادية بسبب معاناتها من فيضانات مدمرة وعقوبات اقتصادية تقودها الولايات المتحدة بسبب برنامج بيونجيانج لتطوير اسلحة نووية سرية .
ونقلت يونهاب عن المصدر قوله "نعرف ان القطار الخاص للرئيس كيم وصل الى محطة خاسان في نحو الساعة العاشرة صباحا بعد عبور الحدود بين كوريا الشمالية وروسيا وانه يعقد الان حفل استقبال ."
KIM JONG II SPECIAL TRAIN TO RUSSIA
Kim Jong II's trains are like the Air Force One
English: Machahir123- South Korean media are reporting that North Korean leader Kim Jong Il arrived in Russia Saturday.
YTN television said Saturday that Mr. Kim had arrived in the Russian Far East but gave no source for their information.
South Korea's Yonhap news agency quoted an unidentified government source as saying that Mr. Kim traveled by train to the area.
The Russian daily Izvestia quoted an official in the country's presidential office as saying the North Korean leader plans to meet with Russian President Dmitry Medvedev at a military facility in the city of Ulan-Ude in east Siberia next week.
Mr. Kim last visited Russia in 2002 when he met with then President Vladimir Putin in the eastern city of Vladivostok.

No comments:

Post a Comment